LESROOSTER

Rooster

 

Lesrooster Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
07:00 – 08:00 StrengthX StrengthX StrengthX
08:00 – 09:00 Open Gym Open Gym Open Gym Open Gym Open Gym Metcon
09:00 – 10:00 Metcon Metcon Metcon Metcon Metcon Metcon Metcon
10:00 – 11:00 StrengthX StrengthX StrengthX Metcon & Weightlifting Basic Metcon
11:00 – 12:00 Metcon
12:00 – 14:00
14:00 – 15:00
15:00 – 16:00
16:00 – 17:00 StrengthX StrengthX StrengthX StrengthX StrengthX
17:00 – 18:00 Metcon Metcon Metcon Metcon Metcon
18:30 – 19:30 Metcon StrengthX Metcon StrengthX Metcon
19:30 – 20:30 Metcon Metcon Metcon Metcon StrengthX
20:30 – 21:30 StrengthX StrengthX StrengthX

Lesvormen

De METCON lessen zijn ons “Constantly Varied High Intensity Functional Movement” programma. Of te wel, het traditionele CrossFit. We trainen hier dus voornamelijk functionele bewegingen, vaak op hoge intensiteit met veel variaties van strength, weightlifting, gymnastics en conditioning workouts.

“Constantly varied functional movements at high intensity”

De StrengthX lessen zijn een combinatie van een stukje krachttraining met daarbij een full-body conditioning workout. Tijdens het stukje krachttraining werken we in blokken waarin we een X aantal weken specifiek een paar bewegingen trainen.

Een voorbeeld hiervan kan zijn:
6 weken lineaire progressie met de Power Clean, Deadlift en Bench Press.

Onze trainingen zijn een combinatie van gewichtheffen, atletiek en gymnastiek, gecombineerd in één trainingsvorm. Los van alle weightlifting onderdelen die je bij ons tijdens de reguliere lessen zal tegen komen, hebben wij ook lesuren waarbij we iedere week specifiek gericht trainen op het gewichtheffen. Tijdens het weightlifting lesuur wordt er specifiek gewerkt aan de technieken van de Snatch (trekken) en de Clean & Jerk (stoten). Ook hier hanteren we een gestructureerde programmering met trainingsblokken, welke iedere keer afgesloten zullen worden met “MAX OUT WEKEN”.

StrongFit is een trainingsmethode die de nadruk legt op correct, functioneel en efficiënt bewegen. Tijdens deze trainingen zullen alle facetten van ‘Strength’ (kracht) die we kennen vanuit onze reguliere trainingen, voorbij komen. Denk hierbij aan de bewegingen van het powerliften, strongman en alle andere activiteiten welke invloed hebben op kracht, coördinatie, snelheid en explosiviteit. Oefeningen die terug komen tijdens de trainingen zijn bijvoorbeeld: slee sprints, yoke walks, en zandzakken dragen of gooien. Voor onze StrongFit trainingen, programmeren we op basis van een 6-weekse cyclus. Tijdens deze cyclus ligt de focus op één of meerdere oefeningen zoals hierboven genoemd.

De StrongFit trainingen zijn toegankelijk voor iedereen. Het maakt niet uit of je 16 of 65 bent, net als iedere andere training, is het altijd aan te passen aan ieders niveau.

Op de volgende feestdagen zijn wij gesloten:

Nieuwjaarsdag
Goede vrijdag
1e & 2e Paasdag
Koningsdag
1e & 2e Pinksterdag
Lappendag
Kerstavond
1e & 2e Kerstdag
Oudjaarsdag

* Met uitzondering van de eventuele ‘Specials’ die wellicht gepland worden op de bovengenoemde feestdagen.